Sunday, January 23, 2011

ape aku tahu, aku cakap.

assalamualaikum. hari nie aku nak uji kebolehan sendiri pasal ape yang aku tahu :D
kau nak bace, boleh stay. kau taknak bace, boleh ape murid murid??
haaa.......lu pk laa sendiri :P

okeyy, topic kegemaran pasal smoking :P
ehem ehem, nampaknye ade yang terase laa. HAHA.
menurut ape yang aku pernah belajar, orang yang merokok, die akan menghasilkan keturunan yang kurang best dari pelbagai aspek. contohnye anak dy akan jadi kurang pandai. sebab, mase c ibu mengandung, asap rokok yang disedut akan sampai terus ke dalam kandungan. jadi baby baby anda akan mendapat kesan sampingan.

lagi,, menurut lecturer aku, merokok merupakan punce kepada pengambilan dadah. tak perlu lecturer sangat la kan..fikir sendiri pun tahu..yelahh orang yang merokok tu kan addicted. so, mane tahu tiba tiba syaitonnurrajim hasut anda untuk try something more adventurous such as dadah. huishh, nauzubillah..

lagi,, merokok tu kalau nak ikotkan haram. sebabnye dy adalah sejenis bahan yang membunuh seseorang secare perlahan lahan. lagi satu, bagi aku orang yang merokok nie memang selfish. sorry-to-say. sebabnye, c perokok memang dapat kenikmatan merokok, tapi dy sedar tak yang orang sekeliling dy pun sebenarnye perlahan lahan menjadi mangsa korban??.. perokok akan menyedut asap dan keluarkan, manakala orang sekeliling akan sedut asap tuh and tak pasal pasal effect kat mereka.cuba bayangkan mak  kau yang tersedut asap rokok uh hari hari? baik kau ambik pendamping. express sikit bila salah seorang daripada family kau terkorban disebabkab salah sendiri. ecewahh, promote cerita 'damping malam' la pulakk. maklumla, baru je tengok khamis lepas. hee :D

lagi satu fakta menurut perspektif orang yang pandai berfikir : orang yang merokok sebenarnya tak layak menjadi imam ketika solat. sebab ape? sebab, disebabkan dia, malaikat lari lintang pukang. so, mase solat, ngan makmum makmum tak dapat rahmat. yela,orang pun tak suka bau rokok apatah lagi malaikat yang selalu nak wangi wangian. lagi lagi nak menghadap allah. the same goes to people who smokes yang pergi ke majlis ilmu. malaikat lari. so, sila ingat ingat :D

sebenarnya aku tahu, benda benda ni sangat sangat sangat basic dan ramai yang tahu. tapi ape nak buat, kadang kadang tahu bnda yang salah tu yang beriye iye nak buat. aku punn .. tapi KADANG KADANG laa! :P 


lastly, memang aku salute kat orang yang tak pernah sentuh rokok. contohnye budak budak lelaki kelas aku. buat mase sekarang nih,takde sorang pun yang merokok!insyaallah sampai bile bila :P
hebat kan? wa tabik springggg la kat lu orang.. :D
out chow chin chow lau lau !~

6 comments:

simfonikasih said...

resepct mereka..:-)

Ieyka said...

laaa ozie, nape gambar gadis2 jelita kat belakang tu xnmpak??? hehehe klu nmpk pun nape letak gmbr kartun??? adoiiii... hehehe

Ieyka said...

laaa ozie, nape gambar gadis2 jelita kat belakang tu xnmpak??? hehehe klu nmpk pun nape letak gmbr kartun??? adoiiii... hehehe

saya gadis baek :) said...

sbbnye subject kte skrg kat dak laki..hehe..
tapi umi uh terkecuali la..
tak sampai aty la pulakk..hehe :P

Ieyka said...

hahahaha ooo klu umi xsampai aty lak???? hbs I cmne???? huhuhu... =p

saya gadis baek :) said...

hihi okeyy nxt time i bia je muke u..muke org laen i halang ngn something..hoho :D