Friday, February 18, 2011

6 days more, im free of 'P'

pejamcelikpejamcelik.
eh eh aku dah nak masok 20 tahun la!
'ibu, anakmu ini sudah DEWASA ! :P'
andd..
eh eh aku dah nak dapat lesen hakiki lah!
'wahh, bangge bangge ! =8'
hehehe :P



tu lah, sape kate amik lesen awal tu satu kerugian ?

"budak lagi kot,,relax lahh."
"takpe, nanti cuti sem boleh buat.."

NO NO NO. lagi lame kamu tunggu, lagi payah.

1. nanti gi kelas taklimat pasal lesen, ngan budak budak lepasan sekolah. dah la tak kenal. dorang pulak bajet bagus je. sebab ape aku tahu? sebab mase aku gi taklimat dulu pon ade sorang abang nih baru nak amik lesen jugeeee.cerite seterusnye, lu pikirlah sendiri..hehehe :D
2. kalau lepas SPM, sah sah la tengah menganggur. mase yang ade memang heaven digunakan untuk ape saje. so, dari nak tunggu mase dah sambung belajar, kan payah. silap silap, tempoh untuk lesen L dah tamat sementara belajar kat U. satu hal pulak kene pergi JPJ, renew lesen.


so kepada ibu ibu bapak bapak di luar sane, galakkan lah anak anda amik lesen awal. kalau dalam tempoh P, pelbagai perkara terjadi ( accident, kena saman, terlanggar pagar rumah orang, jatuh motor ), TAKPE, biarkan. anggaplah tu sume pelajaran untuk mereka. okayy? :D

anak anak pulak boleh jawab macam ni.
"takpe lah mak, kalau tak buat salah bukan la belajar namenye..."
hehehe.. :P

okkay, gottago. BABAI ! xD

No comments: