Wednesday, August 03, 2011

hari ke-3 berpuasa.



assalamualaikum.

alhamdulillah dah 3 hari dapat rasa berpuasa di bulan Ramadahan. semoga sempat puasa sebulan dan menyambut hari raya bersama family sayanggg :D

malam tadi lepas balik teraweh ade dengar bunyi ambulance. nak nak pulak ternampak sorang member ni terus lagi ke luar masjid tergopoh-gapah.terus rasa cuak. dalam hati ni mampu berdoa je mudah-mudahan bukan budak IPDA dan semoga kemalangan yang berlaku tak serius. kesian kat keluarga dia kalau ade pape jadi masa ramdhan ni. bila teringat pasal ramdhan, mesti teringat arwah pakcik (usu) yang meninggal masa bulan ramadhan jugak tahun lepas. bila raya, rasa dull je sebab arwah la antara pakcik paling banyak cakap bila ada event keluarga dekat kampung ;'(
.al-fatihah untuk arwah.

bila dah sorang-sorang, masa nak tidur tu mula la fikir yang bukan bukan. tak pasal malam tadi dapat mimpi meninggal dunia. dalam mimpi tu, yang tak tahannya boleh pulak ade geng. dengan cik ckin.hehe. bila roh keluar dari jasad, aku jalan balek rumah. alaa standard macam cerita melayu biasa. macam tu la aku mimpi. Wu~ seram sejuk je rasa bila bangun tu. huh. semoga aku dan cik ckin dipanjangkan umur ^^

kalau pasal kehidupan seharian pulak, bulan puasa ni banyak cabaran. lagi lagi bila kena lalu tepi cafe waktu tengahari. bau diaaa..naseb baek boleh kawal iman,kalau tak mesti dah makruh :P
basuh baju?hehe. yang mudah mudah je akan didahulukan. yang laen, boleh tunggu 3 hari sekali :P

bab buka pulak, everything okay. sebab dah tempah makanan berbuka siap2 ikut pakej yg dikendalikan persatuan ape ntah kat sini. so bayar untuk seminggu seminggu, dapat kupon, setiap petang amik la makanan tu dan berbuka seperti di rumah bersama kawan-kawan. takde la bosan makan nasi segera jee :P

okay sekian report 3 hari berpuasa saya. bubbyyyee! :D

2 comments:

simfonikasih said...

al fatihah..
alhamdulillah, 3 ari da pose..=)

izzatizamburi :) said...

alhamdulillah :)