Monday, August 22, 2011

hebatnya LELAKI !


assalamualaikum
ehem ehem LELAKI?
apa yang hebat sangat?
okay lets check it out :)

aku nak bagi contoh yang simple jew tentang apa yang aku nampak tentang kehebatan lelaki.

LELAKI boleh merangsang seorang wanita untuk berjaya.
apesal pulak?takde lelaki pun aku boleh berjaya lahh!
yes u r right dear. tapi percaya la. sejauh mana keinginan kita untuk berjaya sendiri takkan sama dengan sejauh mana keinginan kita nak berjaya dengan dorongan seorang lelaki YANG KITA SAYANG.
still tak caya? okay cuba korang fikir.. dah lama dah korang teringin nak belajar memasak. memang hasrat dan impian sejak zaman sekolah la senang cite. sebab korang tahu satu hari nanti korang akan jadi seorang isteri dan ibu. niat tu memang ada tapi korang selalu tangguh hasrat korang tuh. TAPI...... cuba kalau boiprennn korang kata dia suka makan tu makan nih,, wah wah wah aku pasti, mesti semangat nak belajar memasak tu dan dan rasa berkobar je kan? ya ya ya..tak payah nak tipu. it's a reality. 
kita akan buat sesuatu dengan rela kalau kita seronok. the same goes to this situation right? :D

next.
LELAKI juga sebenarnya merupakan pemusnah bagi hubungan kita dengan keluarga. tak percaya?okay lets see! cuba bayangkan kalau family korang tak restu hubungan korang dengan boiprennn tuh..agak agak apa akan jadi? okay tak payah agak la kan. dah terbukti kat berita, suratkhabar and so on. mula lahh nak buat macam macam. 
gaduh dengan family.
perghhh tak patut tak patut. kau dah membesar dengan family kau, at last disebabkan seorang lelaki je, hubungan kekeluargaan kau renggang! eh c'mon lahh!
tak cite lagi pasal pembaziran. kalau sebelum ni, parents kau sampai muak nak cakap telefon sebab kau tepon dorang hari-hari. lepas ada boiprenn, 5 minit kau cakap dengan parents kau pun dah rasa bosan. sebab? kau lagi suka sembang dengan lelaki yang kau baru jumpa berbanding family yang kau dah membesar bersama.

HAHA. nampak macam aku tengah kondem kaum lelaki ke? oh no no no. tolong jangan salah faham. aku just mention lelaki sebab aku gadis. actually benda ni sama je effectnya buat lelaki terhadap gadis gadis . 
notakaki :: betapa pentingnya restu keluarga dalam perhubungan :)


7 comments:

missleana said...

waaa...hebat nya dia berhujah kali ni...hehe..:)

agreed 100% pentingnya restu keluarga dalam hubungan...

izzatizamburi :) said...

hikhikhik..br lepas baca artikel psl lelaki ni ha.. emo lebih,berhujah la aku,,pe lagi..HAHA

btol..restu mmg penting.mcm awk laa dh boleh ngaku org pahang!HAHA :D

Lyn Zulfa said...

wah2.. kalo nak stuju 100% aku 110% lah. haha.
tp xde pakwe pon boley bjaye apa atas dorongan sendiri. HAHA. contoh aku la. huahauahau

izzatizamburi :) said...

haha yes memang lahh.tapi lain kan?lelaki ni kira macam pemangkin semngat jugak lahh.i mean our love ones. not only LELAKI :DD

mila lalola~ said...

sedihhhhhhhh rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Miss ieDa @ dato' siti said...

oooiiii..kena tang aku tuuuu...so, let him go~~

izzatizamburi :) said...

milah lalola : alololo~ takpe slow2 lama2 biase laa.haha :)

miss ieda : haha sumpah takde niat! tak2,,ko kena tabah.pasti boleh!huhu :)