Sunday, August 21, 2011

impak gergasi


assalamualaikum semua.
okay sekarang tengah menaip sambil dengar lagu raya.
gila feeling kottt! tak saba nk balik cuti raya! :DD

topik hari ni nak cakap pasal impak gergasi atau senang cite impak maksima lahh.
nanti aku guna gergasi,ada yang salah paham pulak.tak pasal kait dengan aku tang gergasi uhh.haishh =/

TOLONG.
perkataan ni kalau nak diikutkan tersangatlah memberi impak bila seseorang tu bercakap untuk meminta tolong. tapi ramai yang tak sedar akan kepentingan penggunaan perkataan ni. nape rasa macam skema sangat pulak ayat ayat aku nih??haha.
actually bila kita nak mintak tolong kat orang dan terlupa menyebut perkataan ni, secara tak langsung kita nampak macam kurang ajar.ohh bukan kurang ajar laa,ayat sedap sikit, nampak macam kurang adab.
to be exact aku jugak salah seorang yang pantang kalau nak mintak tolong tapi tak reti nak guna perkataan nih. sentap kott! memang aku pun kadang-kadang ada tersyasyul jugak sampai terlupa nak cakap perkataan ni tapi yang penting cara cakap tu kena la elok. sejuk la sikit hati kalau takde TOLONG pun.

TOLONG. 
ti-ow-el-ow-en-ji
susah ke nak sebut? tak paham.

tanpa perkataan ni tak pasal pasal apa yang kita cakap tu seolah-olah memberi arahan. hello!!! siapa yang suka di arah? takde siapa yang suka plus memang aku salute la kalau ada orang yang boleh diterima apabila kena arah.
hepppp! 
*sambil tangan buat gaya tabik dan hentak kaki sekali*

notakaki : so kawan kawan. beware with your words okay. tak luak seliter pun air liur tu kalau nak sebut TOLONG :D


No comments: