Wednesday, August 17, 2011

kurma


assalamualaikum :D

hari ni aku nak cakap pasal kurma.
* puasa dah setengah bulan baru nak kecoh pasal kurma?ahhh PON BOLEHH! *

kurma ni kalau nak diikutkan memang salah satu jenis buah yang aku dop behi atau tak gemar  nak makan sejak aku di usia adik adik lagi. serius . sebab?

meh cek nak habaq maiiii XD
actually masa kecik kecik, rumah aku *kat porch kereta* memang lahh boleh sangat kalau nak dikategorikan sebagai tempat jajahan sejenis serangga bota gergasi bernama KUMBANG! serius banyak. petang petang aku selalu jugak diisi dengan membuat penganiayaan kat keturunan depa ni. ala ala Adul dalam cerita anak anak Sidek yang maen semut tu, takkan lupa kot? hehehe :D

so bila sampai Ramadhan, dan bila aku tengok family aku makan kurma, aku mesti teringat kat kumbang. ha laa! korang tak rasa ke warna dan bentuk dia macam belakang kumbang? erghhhh! memang TAK la aku nak makan kan? memang anak tekak aku tak boleh terima setiap kali aku tengok orang dok ngupngapngupngap buah kurma.

tapi sekarang, aku dah buat transformasi! :)
aku ulang 
transformasi!
transformasi!
transformasi!
*over pulakkk!*

aku dah boleh makan kurma di mana jua dan ketika. ecewahhh! sedap jugak kurma ni. ouhh jangan tak tahu, kurma sangat banyak khasiat okay!

it's good for high blood pressure patient yang penting! 
ouhh puan ibu, dah boleh buat stock kurma kat rumah :)
bagus jugak untuk menguatkan daya ingatan macam kismis jugak. bagus untuk mencegah penyakit barah, cegah dari penyakit insomnia, membunuh kuman di dalam badan, merawat penyakit gangguan usus dan sembelit dan yang paling penting membersihkan hati..sangat bersesuaian bagi manusia zaman sekarang..and  banyak lagi lahhh!
*ringan ringankan jejari runcing anda untuk mengGOOGLE :P

okay itu sahaja tentang kurma. jom p teraweh! :DD


2 comments:

[S 0 y A][G 0 r g E 0 u S] said...

GOOGLE la -.-
hehhe.

izzatizamburi :) said...

ouhh TYPO di situ ^^
okayy corrected! :)