Thursday, December 15, 2011

3 dimensi CINTA


wah wah wahhh . nak cakap pasal cinta . curlasssss kau maria ! :D

sebelum tu asssalaaaaamualaikum ! 

semalam tengok cerita Syurga Cinta dekat tv . disebabkan aku sorang je nak tengok cerita tu tanpa mengganggu adek besar yang tengah online berhampiran , aku pun menggunakan headphone . aku cucuk kat lubang tv tuh dan perghhhhh serius macam dalam panggung ! mula lah dapat idea . lepas ni agak agak ada cerita best , boleh feeling sorang sorang guna headphone . konfem osemmm ! haha .

okay bukan itu yang aku nak cerita kat ampa semua . haghi nie ceq nak habaq la , serba sedikit point yang ceq dapat tentang cinta cintun ni kat cerita Syurga Cinta tu semalam . si atok cikgu Syuhada tu kata ..

CINTA terbahagi kepada tiga .

pertama :: cinta yang datangnya daripada SYAITONNNURRAJIMMM .

" lelaki dan perempuan berjumpa dan saling menyayangi . tanpa ikatan yang sah , lelaki mula menyentuh tangan perempuan ketika bersiar- siar . atau nak senang paham pergi dating lah kan . "

kedua :: cinta yang datangnya daripada JIN .

" lelaki suka pada seorang perempuan . tapi , perempuan tu tak suka lelaki tu . so lelaki tu tanpa berdoa kepada Allah swt telah berjumpa dengan bomoh . dibomohnya si perempuan agar suka dekat dia . "

ketiga :: cinta yang datangnya daripada ALLAH SWT .

" lelaki dan perempuan berjumpa dan  bertentangan mata . cewahh ayat ! . lelaki tertarik dengan perempuan dan terus masuk meminang perempuan tersebut dan akhirnya hubungan berakhir dengan sebuah ikatan yang sah . "






EHEM EHEM ! segala yang dicoretkan di atas hanyalah sekadar perkongsian . terpulanglah kepada siapa yang membaca dan menilainya . sebab aku jugak manusia biasa yang tak lepas daripada buat salah . atau lebih spesifik dosa . tak semestinya bila aku kongsi perkara macam ni bermaksud aku tak pernah buat dan tak akan buat . entah entah aku lagi teruk kan ? kita tak tahu apa yang akan jadi kat kita lepas ni kan . no one knows except Allah swt :)

tahu memang tahu tapi .... you know what i mean kan ? bila dah syaitan . tapi mudah mudahan dijauhkan . 

bercinta tak salah cuma bercinta kalau lebih cinta manusia daripada cinta Allah tu yang buat jadi salah . peace !! XD

so , jangan cepat buat assumption yang bukan bukan .

notakaki :: serius aku DR . LOVE hari nie :P

till then bubyeee !!! :D


4 comments:

Miss ieDa @ dato' siti said...

ehem2 kwn ak da jatuh chenta ka?huhuu
sy da insaf~~thankz kwn...hehehehee

izzatizamburi :) said...

hahahahahaha.. hmpphhh hanya mampu tergelak :D

aku lmbt lagi kot :P

eh aku tak tuju kat ko tawww. serius :D

Miss ieDa @ dato' siti said...

eeehhh..xpew..xtrasa pown..dah lama tobat..hahahahaaa

izzatizamburi :) said...

haha alhamduillahhhh :D